FANDOM

Рибалок здавна цікавили питання: коли і де клює риба? На них дають відповіді автори багатьох посібників з ловлі риби. Але знання і виконання цих порад саме по собі ще нічого не дає: необхідно враховувати конкретну обстановку (погоду, час дня, характер грунту, прозорість води, швидкість течії тощо). Рибалці всякий раз доводиться самостійно вирішувати, в якому місці стати на березі, куди закидати, на яку глибину, на що ловити, як ловити і т. д. Ось тут і можуть допомогти рибальські прикмети, про яких мова піде нижче.

Підготовка до риболовлі Редагувати

[[Файл:Риби немає.jpg|240px|right|thumb|Прикмети для риболовлі]?шайба балда

Збори на риболовлю Редагувати

  • Поспішно готуватись до рибалці, тим більше, перед самим відходом, абсолютно не правильно – кльову не буде.
  • Інша крайність — якщо довго і ретельно готується, заздалегідь перебираючи всі дрібниці – вдала рибалка теж буде навряд чи.
  • Напередодні риболовлі, не варто займатися сексом, хоча з іншого боку, деякі дуже навіть радять, але тут мабуть прикмета індивідуальна. В інтернеті зустрічається ось така інтерпретація:

«Виконання нудної роботи по дому і виконання подружнього обов'язку напередодні виїзду на риболовлю значно підвищує шанси повернутися з багатим уловом. І навпаки, подружній обов'язок, сповнений поза стінами будинку і не з дружиною, знижує інтенсивність клювання».

  • Однозначно не варто голитися. Митися можна і навіть вітається.
  • Краще одягнути правильну, «щасливу» одяг, у всякому разі, вдягати новий одяг потрібно вкрай обережно. Як і брати з собою нові снасті. Краще і те і інше попередньо випробувати на пробній риболовлі.
  • Не лаятися з домашніми особливо з дружиною, не обіцяти принести великий улов.
  • Напередодні не є нічого рибного.
  • Точно так само перевірити речі і машину, щоб не дай бог, десь не завалялася банку з рибними консервами.
  • Риба, занапащена (не віддана або не з'їдена) після попередньої рибалки — кращий спосіб повернутися з нулем в наступний раз.
  • Якщо немає настрою на рибалку, є думки, що все одно нічого не зловиш — краще не їхати!
  • Варто проінструктувати домашніх, щоб ні в якому разі перед виходом не бажали удачі, хвоста, луски, зловити велику рибу і т. д

Перед виходом Редагувати

  • Не метушитися і не поспішати.
  • Не можна нікому говорити, куди ви прямуєте, пам'ятаючи про те, що водяний любить секрети і поважає людей, які можуть їх зберігати.
  • Краще згвинтити по-тихому, щоб дружина або хтось з домашніх не встигли б побажати удачі, щасливої риболовлі, сказати — принеси риби, і т. д.
  • Додому краще не повертатися, якщо щось забув. Але якщо забув, щось дуже важливе і повернутися необхідно, треба подивитися в дзеркало і показати йому язика.

По дорозі на рибалку Редагувати

Священика, каліку, черницю в наш час зустріти складно. Тому працюють інші прикмети:

  • Собака облаяла – кльову не буде.
  • Зустрінуті жінки (особливо якщо це перший чоловік, якого зустрів), міліціонери, зайці – клюванню не сприяють.
  • Даішник зупинив і не оштрафував – кльову не буде.
  • Навпаки, не найбільша не приємність по дорозі – штраф від Даішника, дрібна поломка, якась заминка – сприяють клюванню.
  • Дуже сприяє клюванню, якщо ви по дорозі на рибалку зупинилися і когось підвезли. Якщо це побратим рибак – клювання буде просто скажений. Але якщо ви це зробили спеціально, чи взяли грошей (навіть якщо пасажир поклав їх непомітно) — прикмета не спрацює.
  • По дорозі на рибалку вкрай обережно слід заїжджати в рибальський магазин. Але якщо вже ви заїхали, то краще, щоб те, що ви хотіли в ньому купити в магазині не виявилося.

На водоймі Редагувати

  • Великі мішки, сумки для риби рекомендується залишити в машині.
  • Ще раз оглянути свої речі на предмет рибних страв та консервів і теж залишити в машині (якщо вже випадково взяли з дому).
  • Яйця, на думку деяких товаришів, теж краще не брати і залишити в машині.
  • Ваги краще залишити в машині.
  • Спиртні напої – прикмета індивідуальна справа кожного на очах у всіх. Мало візьмеш – клювання може не бути, багато – не передбачувані наслідки. Деякі радять вилити у воду трохи горілки перед риболовлею. Хтось, обов'язково прийняти 100г. перед початком лову і т. д.
  • Ні в якому разі до упіймання першої рибки не можна в воду опускати (мочити садок, підсак.
  • Прийшовши на місце треба привітатися з водоймою, прочитати молитву, сказати заповітні слова. Це кому що подобається, кому що ближче.
  • Перед подачею можна поплювати на наживку, але це тільки в тому випадку, якщо ви не курите, і не забули почистити зуби.
  • Якщо на першому занедбаності щось заплуталася, краще взяти іншу снасть – на цю клювати не буде.
  • Першу рибку, особливо якщо вона дрібна, краще відпустити – типу мамку, бабусю, тітку і т. д. поклич – спрацьовує, з імовірністю близькою до 100%.
  • Якщо ж перша риба зірветься – риболовля, навряд чи буде успішною.
  • Якщо раптом в процесі лову до вас підійшла кішка (собака) і клянчить рибку – обов'язково дайте.
  • На риболовлі не варто сваритися, свариться з іншими рибалками і зацікавленими – кльову не бачити.
  • Ні в якому разі не варто вважати, прикидати в кг, а тим більше зважувати рибу, поки не закінчили лов. Було безліч випадків від «раптом развязавшегося садка» до того що садок втопили (рибалили з човна). Так само не варто показувати садок іншим.
  • Ні в якому разі не можна, щоб вашу снасть, крім крайньої необхідності, хтось чужий брав у руки.
  • Після закінчення лову необхідно подякувати водойму, прочитати молитву (знову кому що більше подобається). Зібрати всі речі і сміття, а то клювання в цьому місці більше не буде ніколи (працює на 100%).
  • Розповідаючи іншим про минулій рибалці, треба обов'язково, ну хоч на трохи перебільшити улов, інакше наступного разу зловиш менше, а в наступний раз ще менше ...

Прикмети клювання риби Редагувати

Виділяється кілька факторів, що впливають на клювання риби. Одним з вирішальних ознак успішної ловлі є стійке атмосферний тиск. Як показали спеціальні дослідження, найвищі улови бувають, коли тиск зберігається незмінним протягом 2-3 днів або повільно падає. І, навпаки, клювання погіршується або зовсім припиняється, якщо воно 1-2 дні то зростає, то падає. При високому тиску найкращий улов — вночі (на нерухомі снасті), а при близькому до нормального — днем (на спінінг і вудку).

Фази місяця теж впливають на активність мешканців підводного світу. У молодика клювання поліпшується. У повний місяць (навесні і влітку) риба бере насадку переважно на ранковій зорі. Помічено, що найкращі улови окуня і щуки при повноту місяця і мінімальної фазі місяця, а низькі — при півмісяці. Сила і напрямок вітру, температура води і повітря так чи інакше позначаються на інтенсивності клювання. Багаторічні спостереження, проведені в областях Нечорнозем'я, дозволили виявити ряд закономірностей.

Риба клює добре:

  • взимку — по перволедью і з наближенням паводку, стійку безвітряну погоду з помірними морозами без опадів — протягом всього дня. Лящ, плотва краще ловляться під час тривалих відлиг; окунь, судак — рано вранці в ясну морозну погоду; минь — під час заметілі із морозами й вітрами;
  • навесні — в ясну погоду зі слабкими вітрами або при затишшя;
  • влітку — під час стійкої нежаркій погоду зі слабкими вітрами західного і південно-західного напрямків. На штучну приманку щука найкраще ловиться при швидкості вітру 0,3-5 м/с, а окунь — при 2-8 м/с. Під час штилю щука краще бере з берега, а при посиленні вітру — у глибоких місцях водойми;
  • восени — в тиху похмуру погоду без опадів, з легкої туманним серпанком.

Клювання слабшає:

  • взимку — з посиленням морозів (крім клювання миня, окуня і судака) і з початком снігопадів;
  • навесні — з прибутком і помутніння води;
  • влітку — з початком цвітіння водойм, посиленням спеки або перед негодою, з помутнінням води в річках (при підвищенні її рівня в озерах і водосховищах настає короткочасне посилення клювання, переміняється різким і тривалі погіршенням);
  • восени — з посиленням вітрів і початком негоди;

у всі сезони — перед зміною погоди.

Риба клює погано:

  • взимку — при поземках, снігопадах з різкою зміною температури;
  • навесні — з посиленням і зміною напряму вітру похолоданням і початком негоди (виняток — минь);
  • влітку — в дуже жарку і суху або нестійку погоду зі змінними вітрами і моросящими дощами;
  • восени — під час затяжної негоди;
  • у всі сезони — при різких змінах атмосферного тиску.

Риба не клює:

  • взимку — при сильних завірюхах;
  • навесні, влітку і восени — під час штормових, порывистых вітрів зі зливами;
  • у всі сезони — при різкому погіршенні погоди.

Календар прийме Редагувати

Пори року і доби накладають свої відбитки на поведінку риби. Наприклад, вважається, що ранньої весни і пізньої осені клювання енергійніше, ніж влітку. В цей час, а також у хмарні дні риба краще бере наживку в середині дня. Влітку ж кращий клювання буває слідом за світанком, середній — ввечері, а найгірший — у середині дня. Давно помічено, що клювання зазвичай посилюється перед нерестом і після нього.

Весна Редагувати

Початок і кінець сніготанення. Поява першої зелені. Коли лід ще готується, а він на ставках затримується значно довше, ніж на річках, йде хороший лов окуня на блешню і мормишку. Відмінно бере на живця і блешню щука. Поліпшується клювання плотви. Зацвітання верби зазвичай збігається з останніми днями підлідної риболовлі. Після льодоходу і з проясненням води на мілководдя починає брати карась. У поверхні води відмінно клює уклейка. З розпусканням бруньок верболозу починається нерест щуки. А коли розпустяться бруньки берези, піде в ріст осока почнеться нерест окуня, який продовжиться до повного розпускання березового листа. Приблизно до десятого травня розпускаються квіти кульбаби — вірна ознака весняного жора щуки. До цього вважається, що вона «змінює зуби», правильніше — відпочиває після нересту. В цю пору пожвавлюється також і клювання піскаря. З масовим вильотом повітряних комах починається посленерестовый клювання плотви, окуня. У пору цвітіння калини саме час нерест карася, а коли зацвіте шипшина — його відмінний жор. З цвітінням шипшини збігається зазвичай і початок клювання коропа.

  • 13 березня — прийде Василь-капельник, і зима заплаче.
  • 14 — Евдокеюшка-свистунья. Свищут вітри і заметілі. Авдотья красна — хороша і весна. Авдотья пригожа — все літо погоже.
  • 15 — якщо сніг, то довго свіжу травичку чекати.
  • 29 — зверху пече — знизу тече.
  • Довгі сосули — весну затягнули.
  • На вербу пушок — весна на припічок.
  • Прилетів жайворонок — до тепла, а зяблик — до холоднечі.
  • Перелітний птах зграями — холоду швидко стаяли.
  • 7 квітня — Благовіщення. Третя зустріч весни. Ніч тепла, то і весна дружна. Ясно — до грізного літа.
  • 15 — Тит-льодолам. На річках льодохід.
  • 24 — Антип-половод. Якщо річки ще не розкрилися, то літо буде погане.
  • 1 травня — Ермил-запрягальник. Пора коня в соху запрягати. Якщо напередодні сонце зійшло ясним, то і літу бути ясним. * Якщо в цей день тепло, то наприкінці місяця — холодно, і навпаки.
  • 13 — схід ясний, то бути літу погожим.
  • 14 — Сидора-огірочника, день посіву огірків. Холодно на Сидора, то літо холодне. Стрижі прилетять — принесуть тепло.

Літо Редагувати

Найкраща пора лову ставкових риб, більшість яких — любителі теплих вод. Клювання погіршується тільки під час нересту і при «цвітінні» води — масовій появі мікроскопічних водоростей. Під час появи перших жовтих листя на березах і липах окунь збирається великими зграями — настає час лову його на живця, яке триватиме до осінніх холодів. Влітку пригнічена тільки щука, клювання якої пожвавлюється в прохолодні дні, в дощову низку днів. Влітку нерідко потрібні прикмети, що допомагають визначити погоду на найближчі дні і навіть години. Ось деякі з них:

  • Перед негодою низько літають ластівки, часто купаються чайки, качки і гуси, сильніше звичайного жалять комарі, голосно квакають жаби і майже непомітна життя мурашників. Закриваються латаття, квітки березки, з запізненням і не повністю піднімаються з води лілії, майже не колються квітучі головки будяків.
  • Ознакою погіршення погоди може бути: різка зміна напрямку вітру або те, що він не стихає до ночі (чекай опадів), сонце ввечері сідає в хмару або незабаром після сходу ховається в хмари, поява хмар до вечора або швидкий рух перистих хмар на схід, відсутність вночі роси або сильне мерехтіння зірок. Перед поліпшенням погоди розпускаються (навіть у похмурий день ) квітки березки, латаття, але закриваються квітки заячої капусти (кислиці). Починають з'являтися «стовпи» кучерявих мошок і комарів. Веселка і послаблення дощу після обіду, зміна вітру за годинниковою стрілкою — теж до відра. Якщо у вас є приймач, то зменшення перешкод — теж добрий знак. Як, втім, і пониження температури повітря після похмурих днів.

Вдома, після риболовлі і перед нею, корисно поглянути на барометр, який підкаже зміна погоди на найближчі години. Поведінка і ставлення до корму містяться в акваріумі риб, у тому числі карася або гольця, теж можуть багато підказати. Опинившись на рибній ловлі без годинника, можна в погожий день зорієнтуватися по квітам. Так, до 7 години ранку розкривається більшість квітів, до 8 години — дзвіночки. До полудня вже закривається польовий осот, до 13 години починає згортати пелюстки квітів цикорій, до 18-ї години закриваються латаття. У ці показники потрібно вносити і невеликі уточнення в залежності від місяця.

  • 4 червня — Василіска — солов'їний день. Соловей співає всю ніч, а відтак — до погожого дня.
  • 15 — Лук'ян. На Лук'яна не лягай спати рано, а приглядывай, звідки вітер дме: з півночі — буде день ясний, холоднуватий, з півдня чи заходу — до негоди.
  • 20 — Федот, грозами багатий. Можливий дощ.
  • 25 — Онуфрій Великий. Якщо дощ, то пора сінокосу з дощами буде.
  • 3 липня — Мефодій-перепелятник, зазвичай з грозою. Якщо ні, то чекай грозу завтра.
  • 7 — Іван Купала. Якщо дощ, то сонечку бути через п'ять днів.
  • 10 — Самсон-сеногной. На Самсона дощ — сім тижнів дощ.
  • 15 — якщо на деревах вже є жовті листочки, то осені і зими ранніми бути.
  • 21 — Прокіп-жнець. Початок жнив і сильної спеки.
  • 25 — Прокл-великі роси. На Прокла вночі роси немає, то до великого нещастя.
  • 29 — тепло та ясно — жнивах бути прекрасною. Коли дощ, то навпаки — чекай сирих днів.
  • 1 серпня — якщо мокро, то і осінь мокра. Якщо сухо, то осінь суха.
  • 2 — день остыва води. Якщо ясно, то і осінь бути ясною, і навпаки.
  • 11 — стиглий овес знову зеленіє — до похмурої осені.
  • 16 — можуть залагодити дощі і серед білого дня.
  • 17 — погоже, то і листопад погож, і навпаки.
  • 23 — якщо сильна спека або сильні дощі, то так всю осінь.
  • 27 — Михей. На Михея дмуть вітри-тиховеи — до ясної осені, якщо буря — до ненастному вересня.
  • 28 — початок молодого бабиного літа (до 11 вересня).
  • 29 — третій Спас. Якщо журавлі вже відлетять, то на Покров (14 жовтня) чекай морозу.
  • 31 — можливі перші заморозки.

Осінь Редагувати

Все більше жовтіє листя. Охоче клює щука. У теплі дні на донну вудку можна зловити карася, рідше — карпа. З настанням холодів, перед льодоставом, майже все життя на ставках завмирає. А ось за перволедку відмінно починає брати окунь, не відстає від нього і щука.

Чимало осінніх прийме присвячено вересня...

  1. У вересні звідки вітер — звідти і погода. Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше зима. Або ось: у другій половині вересня лист з осики опадає на землю лицьовою стороною вверх — до холодної зими. Навпаки — до теплої. Так і так — до помірної.
  2. І ще говаривают люди похилого віку: рання осінь — пізня весна.
  • 1 вересня — Андрій Стратилат — тепляк. Теплий день — теплий вітер.
  • 3 — якщо ясно, то ще місяць гарній погоді бути.
  • 5 — Луп-брусничник. Початок ранків. Якщо на Луппу журавлі на південь потягнулися, то бути зими ранньою. Журавушки низько летять, мовчки — чекай незабаром негоди.
  • 6 — коли дощ, то чекай суху осінь.
  • 8 — заморозок вранці — до ранньої і холодної зими.
  • 11 — Іван Пісний. Іван прийшов, літо красне відвів. Але якщо грім, то і теплої осені бути.
  • 14 — сухо, то осінь буде суха. І тепло, якщо цей день теп.
  • 21 — Осеніни. Друга зустріч осені. На цибулині багато одягу, то зиму чекай холодної.
  • 23 — горобинник. Якщо горобини у лісі багато вродило, те осені бути дощовим, і навпаки.
  • 24 — третя зустріч осені. Зазвичай дощі і сльота. Всяке тепло кінчається.

У жовтні на ставках зазвичай рибалки рідкісні. Але жовтень і місяць народних довгострокових прогнозів. Перевірте:

  • Жовтневий грім — до малосніжною зими.
  • Якщо горіхів багато, а грибів мало — чекай зимушку суворою.
  • Лист з берези до середини жовтня не спав — сніг ляже пізно, а теплі деньки ще можливі.
  • З'явився комар-толкунец в жовтні — до м'якої зими.
  • 3 жовтня — Астафий. Астафьеви вітри. Якщо сіверко — скоро зима, южак — до тепла, із заходу — до мокротинні, східний — до відра.
  • 4 — кажуть, що з цього дня погода чотири тижні не змінюється.
  • 14 — Покрова. Перше зазим'я. З Покривом пов'язано чимало прикмет. Наприклад, якщо в цей день вітер зі сходу чи півночі, то зима буде студеною, з півдня вітер — тепла. Якщо день зі снігом, то в Дмитрієв день (8 листопада). А коли Покрив наголе, то і Катерина (7 грудня) наголе.

Листопад для рибалки починається з перволсдка. Це пора відмінною лову окуня і щуки.

  • 19 листопада — день багатий снігом — вся зима сніжна.
  • 21 — якщо тепло, то зими не чекай до зимового Миколи (19 грудня). Іній — чекай великих снігів, туман — до відлиги.
  • 22 — якщо холод і холод ж на Федора Студита (24 листопада), то стояти зимового шляху до бездоріжжя.
  • 23 — зранку туман, то чекай відлиги. Якщо іній — мороза.
  • 24 — Федот Студит. Зі Студита холоднеча, що не день, то гірше. Якщо ж тепло, то і зимі бути теплою.
  • 25 — Якщо дощ або сніг, то бути оттепелям до Введення (4 грудня).
  • 29 — Якщо буйні вітри, то бути хурделиць до Миколи зимового.

Зима Редагувати

Ловля окуня в самому розпалі. Ловиться щука. На деяких ставках обережно клює і карась. Але в січні-лютому поклевок значно менше. Бувають дні, коли їх можна взагалі не побачити.

  • 1 грудня — Зимоуказатель. Який день, така й зима.
  • 12 — якщо сніг — бути хуртовин до Ніколіна дня.
  • 19 — Нікола зимовий. Пора перших сильних морозів.
  • 29 — коли сильний мороз, то стояти йому ще двадцять днів.
  • 7 січня — Різдво. Святки. Якщо відлига, то весна рання та тепла буде.
  • 13 — якщо в ніч вітер дме з півдня — рік буде спекотним, з заходу — до достатку риби.
  • 18 — сильні вітри з півдня — літу бути грізним.
  • 19 — Хрещення. Зазвичай морози. Ясна, холодна погода — до посушливого літа. Якщо заметіль, то помсти їй і через три місяці.
  • 21 — останній раз з цього дня судять про характер зими.
  • 24 — якщо тепло, то на ранню весну пішло.
  • 25 — Тетянин день. Якщо сніг, то влітку чекай частих дощів.
  • 28 — вітер сильний, то і рік сырен.

У січні багато прикмети пов'язані з очікуванням морозу. Так, якщо сніг під ногами сильно скрипить, хмари йдуть низько, навколо сонця туманний круг, голоси чути далеко — до холоднечі.

А ось у лютому більшість ухвалить про майбутні завірюхах. Не дарма цей місяць у марійському календарі названий як «місяць заметів». Отже, чекайте заметіль і снігопад, заметіль і завірюху, якщо голосно каркають ворони, ховаються під стрехой горобці, а також голосно співає самовар і піниться молоко при доїнні.

  • 2 лютого — багряне предзакатное сонце — до снігопаду.
  • 4 — хуртовина зарядить — весь тиждень не відступить.
  • 10 — Ветродуй — до сирого року.
  • 14 — вночі звездит — весну довго чекати.
  • 15 — перша зустріч зими з весною. Який день, така й весна.
  • 19 — варто мороз, то весна бурна, а літо спекотне.

Всіх прикмет не перелічити, тому тут представлені тільки ті, які можуть стати в нагоді рибалці. Втім, і цей відбір далеко не повний. Поповнити його вам допоможе саме життя.

Погодні прикмети Редагувати

Прикмети погоди

Прикмети погоди

Буде сухо і ясно:

  • з раннього ранку влітку безвітряно і прохолодно, а після повітря нагрівається сонячними променями і піднімається слабкий вітер східного шляху, який посилиться опівдні і стихне до вечора.
  • вранці з'являються повільно рухомі рвані купчасті хмари, а небо між ними блакитне й глибоке
  • вдень по небу плавають перисті хмари, які ввечері йдуть;
  • при заході сонця золотистий колір неба або блідо-рожевий;
  • вночі яри і низини, зарослі чагарниками, покриті туманом;
  • вночі холодно, а на ранок трава покрита росою, але зі сходом сонця вона випаровується;
  • температура повітря після появи сонця підвищується навіть за полудня, а потім поступово знижується до ранку наступного дня;
  • дим від багаття піднімається вгору, вугілля в багатті швидко вкриваються попелом, а мошкара ввечері в'ється стовпом;
  • стрижі літають високо в небі;
  • голосно кричать жаби;
  • всю ніч співає соловей;
  • бджоли відправляються за взятком рано вранці;
  • веселка після дощу швидко зникає;
  • павук посилено плете мережу;
  • чайки сідають на воду;
  • риба з обіду до вечора вистрибує з води;
  • видимі далеко предмети закриті серпанком;
  • коло сонця на заході, і показывающаяся в цей же момент місяць, набувають аномальну форму.

Наближається негода якщо:

  • безхмарна, суха погода різко змінюється на хмарну і знижується температура повітря;
  • вітер різко змінює напрямок, посилюється вночі або вдень у спеку при мінливій хмарності стихає, а після з боку рухомих хмар налітає з величезною силою;
  • при приблизно при однаковій температурі повітря в нічний і денний час, вночі стає волого й душно; -небо затягується напівпрозорою завісою хмар;
  • навколо сонця з'являються райдужні кола;
  • на траві немає роси; вітер різко міняє напрямок;
  • дим від багаття стелиться по землі і вугілля в ньому яскраво жевріють;
  • стрижі проносяться над самою водою;
  • надсадно каркають ворони, принишкли і поховалися майже всі птахи;
  • хором квакають жаби;
  • риба припиняє клювання;
  • рослини закривають квітки, щоб уберегти пилок від вологи;
  • веселка після дощу варто довго.

Очікується дощ з грозою якщо:

  • вітер до ночі посилюється;
  • в повітрі ширяє і стає душно;
  • ранкова зоря багряно-червона;
  • стрижі літають низько над водою;
  • горобці днем настовбурчилися;
  • багато комах летять до вогнища, а комарі і мошки дуже агресивні;
  • бджоли літають поблизу вуликів;
  • всі квіти сильно пахнуть;
  • сом, в'юн та голець, зазвичай спокійно лежать на дні водойми, піднімаються до поверхні і плескаються.

Погода покращиться якщо:

  • дощ часом посилюється до зливи, а під час дощу співають півні;
  • сірі хмари здіймаються вгору і темніють, в просвітах неба видно нерухомі перисті хмари;
  • поривчастий вітер до вечора стихає;
  • до ночі стає помітно холодніше, ніж вдень;
  • коники ввечері сильно скрекочуть.

Народні прикмети про настання дощу і вітряної погоди:

  • дрібний дощ раннім літнім ранком — днем відмінна погода;
  • дощ, який почав йти з півдня, триватиме до ночі;
  • дощ і сонце — до негоди;
  • дощ, який пішов великими краплями, пройде швидше, ніж дрібний;
  • після проливного дощу небо швидко вияснюється — скоро знову пройде дощ;
  • піниться вода у водоймі — найближчим часом вірогідний дощ.

Рибальський сонник Редагувати

  • Якщо вам приснився сон, в якому фігурує рибак, це передвіщає благополуччя і процвітання
  • Якщо в сні ви бачите рибальські снасті, зокрема, гачки, то життя надасть вам можливість піднятися на кілька сходинок вище. Головне, зуміти правильно скористатися цим шансом.
  • Якщо вам приснилася рибальська мережа, то вас чекає багато дрібних життєвих радощів. Якщо ж мережу рвана, то будьте готові до розчарувань.
  • Якщо приснилося, що ви вирушили на риболовлю, то цей сон може означати, що ваша душа вимагає зміни декорацій.
  • Сон, в якому ваша риболовля не ладиться, означає, що вам необхідно лише проявити терпіння, щоб доїтися бажаного результату.

См. також Редагувати